Dívka v červeném kabátku - Kate Hammer

16:39






Carmel Wakefordová se ztratí své matce na místní dětské slavnosti. Najde jí muž, který o sobě tvrdí, že je její dědeček, jenž se s rodinou v minulosti přestal stýkat.
Tvrdí, že její matka měla nehodu a Carmel s ním nyní bude muset žít. Když se pak z několika dnů života v nové rodině stávají celé týdny, Carmel zjišťuje, že tento muž věří, že má zvláštní dar. pokračování ZDE








                       

Seděla jsem proti nim za zjizveným starým stolem. Začali mě vyslýchat, zapisovali si mé odpovědi do zápisníku a nahráli je na magnetofon. Snažila jsem se odpovídat co nejlépe, jak jsem to dokázala. Pokoušela jsem se udržet mozek co nejsoustředěnější na tento úkol, jenže ten v narůstající panice odbíhal v myšlenkách stále někam jinam, a tak jsem se musela opětovně soustředit a požádat je aby zopakovali otázku. 












Kate Hammer je anglická autorka. Dívka v červeném kabátku je její první knihou a dostala za ní ocenění. Vystudovala umění, a více než deset let pracovala v televizi. 


TRAILER 



Znáte ten pocit, že začnete číst knihu a už po prvních stránkách víte, že z ní nebudete nadšeni? Ano, tak toto se mi stalo s Dívkou v červeném kabátku. Kniha má nádhernou obálku, anotace se tváří jako thriller, ale není všechno tak jak to vypadá.

Příběh je klasický námět na thriller. Zoufalá matka, které kdosi unese dítě. V klasickém thrilleru sledujete příběh rodiny, vyšetřování, stopy a závěr. Je to fajn. Příběh je vaše nejhorší noční můra a vy se při čtení bojíte. To je proč mám ráda thrillery. Ten pocit strachu mě v knihách prostě baví. Paradoxem je, že v reálném životě ho nesnášim.

Kniha je vyprávěná z pohledu matky a z pohledu její unesené dcery.

Dva životy...
Dva hlasy...

Beth je rozvedená, starající se o svojí osmiletou dceru. Zmítaná v pocitech ke svému bývalému manželovi a snahou zabezpečit její holčičku.   Beth není ničím sympatická. Jedině možná ucítíte soucit, poté co její dcera je unesená. Nedospělá žena s hlavou v oblacích vhozená do kruté reality. Potýká se s vinou za únos, se svýmy pocity, poté co její dcera zmizí. 

Carmel je zasněná, osmiletá holčička. Zatímco u Beth vám hlava v oblacích leze na nervy, u Carmel vás bude i bavit. Pohled na svět jejíma naivníma očima, kdo jí unesl, proč a jak její příběh pokračoval je silnou stránkou knihy. 

Příběh jako takový je opravdu dobrý. Budete chtít vědět proč se to všechno stalo a vrátí se Carmel zpátky k matce? To byl důvod, proč jsem knihu vůbec dočetla. Zajímalo mě jaký konec autorka zvolí, překvapí nebo se Carmel vrátí domů? Konec mě nenadchl. Oproti celé knize je uspěchaný a všechny otázky zodpovězeny nejsou. Škoda. 

Kniha určitě není thriller. Možná si vypůjčila thrillerový námět, ale nic víc. Ve stylu psaní je vidět, že autorka má ráda umění. Její popisy krajin, metafory a až psychologické popisy situací mě osobně vadily. Z knihy necítíte strach, ale melancholii. Pokud se pokusím popsat knihu jako autorka, tak si představte strom. Dobrý thriller je strom na podzim. Pár barevných listů, které postupně opadávají až nakonec zbyde jen kmen s ošklivými pahýly. Syrový, strašidelný jak má správný thriller být. Nebo spíše jak ho mám ráda já. Autorčin thriller je strom na jaře. Na začátku se ukáže ve své nahotě, ale postupem času rostou nové listy, kvetou květy a ten strom, kterého jste se báli změní svojí podobu. 

Pokud máte rádi thrillery asi nadšeni nebudete. Pokud máte rádi pitvání se v pocitech, metafory, dlouhé popisy krajin a zářivého rána, potom by se vám kniha mohla líbit. Moje hodnocení je 60%



Originální název: The Girl in the Red Coat

Nakladatelství Baronet

Rok vydání 2016

Počet stran: 400



Jaká kniha vás naposledy zklamala? Dejte mi určitě vědět xxx

Na facebooku je otevřena možnost objednávky knihomolských svíček, posledních pár je ještě volných. 

Mějte krásný zbytek dne moji milí :) 




You Might Also Like

9 komentářů

  1. Já ty tvoje recenze tak miluju!! :) Zase kniha, kterou si musím přečíst i když se ti moc nelíbila. Po thrilleru Řezník mám více ráda tento žánr (thrillery) a tak jsem zvědavá jak se bude líbit mně. Nádherná recenze a krásné fotky (jako vždy :D ). Měj se krásně budu se těšit na další článek. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucy díky moc xxx Já si myslím, že tobě by se mohla líbit, ale pro mě to není. Příběh byl fajn, ale vadí mi styl psaní. Měj krásný večer xxx

      Vymazat
  2. Tohle jsem nechtěla vědět :-) Kniha mě čeká na poličce...no, uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se bude líbit :) Já věřím, že si svoje čtenáře najde, jen já mám ráda syrový thrillery a to byl ten problém :) Děkuju a měj krásný večer xxx

      Vymazat
  3. Docela mě zaujala, tak uvidíme, jestli se dostane k nám do knihovny. :) Teď za říjen mě zklamalo Páté evangelium a Smrtná zima. Nezbývá než věřit, že listopad bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni tak nakonec se nerozjelo? To mě mrzí, ale zase se objeví nějaká kráska xxx Smrtnou zimu jsem nečetla, ale dost je chvalená :o Děkuju a krásný večer xxx

      Vymazat
    2. Bohužel... ale dneska jsem si půjčila Šťastně až na věky, tak si spravím chuť :) Já se na Smrtnou zimu setkala spíše s negativními názory, ale pořád jsem doufala. Také přeji hezký večer :)

      Vymazat
  4. Skvělá recenze a lákačka :) Knížka mě docela zaujala, tak se po ní podívám v knihovně :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem teď četla knížku, která měla být thriller a detektivka zároveň. No ok. Nebylo to ani jedno :/ Děs a hrůza a to měla na knížka 398 stránek. Věř mi, že to bylo utrpení :!
    Katy

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky