Bez šance - Neal Shusterman

14:46

Obyčejná dystopie???? .... Na to zapomeň kámo 





Trailer







Jak to vidím já


Knihu vydal Knižní klub a má 304 stránek. A ano, jsem zase trapná, ale další knížka s dokonalou obálkou. Pokud by moje dítě bylo knihomol, jakože jediný písmenka co čte jsou html kody, tak tohle bude knížka, kterou mu vrazím přečíst. Kniha se tváří jako "cool čtivo" pro teens, nicméně mezi řádky je spousta věcí.  V perfektním světě má každý právo na život, ale co když vaše ditě není premiant třídy s bilým usměvem, vyhrávající soutěže chytrosti, krásy, olympiády??? Co když to je průšvihář??? Do 13 let musí ukázat co v něm je. Pokud není společnosti přínosem nevadí, "rozpojíme ho" a budou použitelný aspoň jeho orgány. Tady máme otázku potratů. Je rozdíl pokud je potrat provedený na začátku těhotenství anebo až po 13 letech??? Nemá život stejnou cenu??? Autor se dotýká také naboženství. Pokud se narodíte v určitém pořadí budete rozpojeni také. Nezaleží na tom, jaké vlastnosti máte nebo jak jste dobří. Jste vychováván, že vaše rozpojení je něco jedinečného a důležitého, něco jako poslání a dar Bohu. Kniha je příběhem 3 rozdílných dětí, kteří mají být  rozpojeni a společně bojují o přežití. Všechny postavy jsou silně popsány a vy se jednoduše ztotožníte s každou z nich. Kniha vás vtáhne do děje od prvních stránek a vy se stanete součástí příběhu. Příběhu perfektního světa, kde společnost nechá přežít jen ty nejlepší a zbytek je použitý na "náhradní díly". Příběhu, kdy touha společnosti být perfektní, je dohnána na maximum a lidský život nemá žádnou cenu. Znepokojivý, protože co když jednou ... 







Duck's chart:

Protože 5 quackerů si nechávám pro moje srdcovky, tak zde dávam 4. 







You Might Also Like

3 komentářů

  1. O tom, že si tuhle knihu přečtu už nějaký ten pátek přemýšlím... Všude čtu zatím jen pozitivní ohlasy, takže už mám nejspíš jasno... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. urcite stoji za to :) zasekne se do tebe a budes mit o cem premyslet :D

      Vymazat
  2. Četla jsem ji také a napadalo mě úplně to samé - co když jednou... Rozhodně se nejedná o plytkou knihu, ale o téma k zamyšlení.
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky