Temnější než noc - John Lutz

18:38

UKÁZKA: 

Sledoval ji a nechal se unášet představami. Někdy měli oba štěstí, že se jim v šedém podzemním světě podařilo najít místo k sezení. Na ženu, jako Marcy, dost často zírali úchyláci, kteří se metrem běžně vozili. V takových chvílích si ho příliš nevšímala, protože si dělala hlavu kvůli tichým zevlounům, kteří nepokrytě toužili po každičké části jejího těla. Po růžové a červené barvě jejího těla. Po odstínech jejího masa a neviditelné bělosti jejích kostí. Marcy se však zevlounů nemusela bát. Už někomu patřila, i když o tom neměla potuchy. 






JAK TO VIDÍM JÁ: 

Knihu vydalo nakladatelství Domino a má 418 stran. 
Lutzovi jsem se dlouho úspěšně vyhýbala. Nemělo to žádný racionální důvod. Jen mi nejspíš nebyl sympatický. Pak jsem narazila na anotaci jeho poslední knihy Skládačka a sakra, ta se mi fakt líbila. Problém je, že byla už desátá v sérii Frank Quinn. A zde nastoupila moje obsedantní šílenost číst knihy popořadě jak byly napsány. Vím, že v každé je jiný případ a jediné co je spojuje je postava detektiva, ale... Prostě nedokážu přeskakovat a neskutečně mě vytáčí pokud to někdo dělá. Pak jsou zde ty detaily, které sice nejsou podstatné pro příběh, ale jsou podstatné pro postavu, která nás provází celou sérií. A tak, jako poctivka, jsem začala číst milého Lutze pěkně postupně, knížku za knížkou, jak je série napsaná. Detektiv Quinn je jak vystřižený ze šablony thrillerových detektivů. Rozvedený, alkoholik, který sebou táhne břímě z minulosti. Ale dostane další šanci díky sériovému vrahovi, který se zdá geniální. Na pomoc dostane dva ztroskotance, jejichž budoucnost u policie je značně nejistá. Vrah si vybírá manželské páry, kdy muže zabije rychle a ženu několik hodin mučí. Je zajímavé sledovat myšlenkové pochody vraha, kniha je psaná i z jeho pohledu a rozhodně to dodalo knize ten správný říz. Co mě naopak neskutečně mátlo bylo objevování nových postav v knize. Kde se vzaly, tu se vzaly, najednou tam byly a já absolutně nechápala, kdo to je a co tam dělá. Než jsem to pochopila a stihla je mít i ráda, bum prásk a byly rozřezaný na kousky velikosti puzzle. A pak se zas objevily další a další a další. Ano vrah je velice výkonný :D . To jiskření mezi detektivem a policistkou si Lutz mohl odpustit. Copak v knize musí být láska??? Ano čekám to u romance nebo červené knihovny, ale u thrilleru mi to rozhodně chybět nebude. Pokud to tedy nemá nějaký smysl, který jsem do konce knihy neobjevila. Konec má parádní twist, přesně takový, kdy moje sáňka přistane na podlaze a v očích velké otazníky. Jo chlape píšeš dobře. Budem kámoši. 





DUCK CHART: 

Pokud máte rádi thrillery a twistnutý konec, tak tahle kniha se vám bude líbit. Za mně to je 4 z 5. 





You Might Also Like

6 komentářů

  1. Pisu si ho na seznam :D Jeden po druhym s vykricnikem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však si to čti jak chceš :D jen mi to neříkej :D

      Vymazat
  2. Mmm taky jsi me pěkně nalakala..:D

    OdpovědětVymazat
  3. Kdybych mohla trochu radit, tak bibliografický údaje by bylo - pro čtivost textu - lepší psát třeba do závorky nebo menším fontem za text, pro dohledání je důležitý i místo vydání (a zásadní je pochopitelně i překladatel a redaktor). Kdy už napíšeš něco o něčem, co bych si mohla taky přečíst? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevim, ale já nikdy pro dohledání místo vydání nebo překladatale nepotřebovala :D Jo holka náš vkus je totálně někde jinde :D taky čekám až doporučíš něco co bych si přečetla :D

      Vymazat

Počet zobrazení stránky