Rep searches a jak na ně

15:01

Pokud jste uživatelé Instagramu, určitě jste zaznamenali rep searches. Zajímá vás co to je a jak to funguje? 


Rep search je hledání reprezentantů, kteří pomohou firmě dostat se do povědomí více lidí. Jako reprezentant dostanete zdarma produkt a na oplátku musíte postovat fotku s produktem několikrát do měsíce a informovat své followers o updates. Dostanete také svůj vlastní slevový kod a podle něho majitelé firem přesně ví, který z jejích reprezentantů je s propagací úspěšný a který ne. 

Sama za sebe se rep searches účastním, ale je tu jedno velké ALE. Vězte, že být reprezentant neznamená pouze dostat zdarma produkt. Měli byste si uvědomit, že budete propagovat někoho svým jménem a vaši followers vám věří, že produkt je tak skvělý, že ho doporučujete. Takže já sama se účastním, ale pouze u firem u kterých vím, že jejich produkt je opravdu dobrý. Není to o tom mít na profilu padesát rep searches, protože pak budete vypadat, jako že berete všechno, přece je to zadarmo. Majitelé firem toto spíše odradí.

Přihlašte se pouze pokud víte, že máte čas a chuť stát se součástí týmu a není nic víc otravnějšího, než když majitelé firem musí své reps uhánět. Něco jako: "Halooo, mám update na své webside, mohli byste to prosím sdílet?" anebo "Haloooo, vidím, že jsi nepostoval už tři týdny, co se děje?" Toto nebude příjemné vám a ani firmě. Navíc spousta firem spolu komunikuje, pokud s váma jedna nebude spokojená, věřte tomu, že si to mezi sebou řeknou. Většina firem bude mít společný chat s reps, kde se probírá co, kdy a kde, což vám zabere také čas plus pokud se sejde parta lidí co jsou na stejné vlně počítejte s tím, že se dozvíte všechno možný. Od nových Insta drbů přes co k obědu až po nemoci tety z třetího kolene. 

Předtím než se zúčastníte, buďte k sobě kritičtí. Koukněte se na svůj profil a položte si otázku. Mám dostatek followers? Firma se snaží dostat svůj produkt mezi co nejvíc lidí, takže jasně na followers záleží. Mám kvalitní fotky? Firmu jimi budete propagovat, je to Instagram, pokud vaše fotka nezíská pozornost sama o sobě, těžko lidi přinutíte přečíst si co tam píšete. Mám dobrou komunikaci? Odpovídejte na komentáře, točte stories. Většina firem kouká právě na tohle. 

Jak se přihlásit? Každá firma vyhlásí svoje rep search s podmínkami a datumem do kdy se přihlásit. Tady je dobrý trik přihlásit se až poslední den, protože pak vaše entry zůstane nahoře a nebude v propadlišti Instagramu. Vytvořte koláž nebo slide show. Koláž je lepší v tom, že firma vidí hned vaše fotky a nemusí složitě listovat mezi fotkami, co se vlastně snažíte říct. Řekněte něco o sobě a co můžete nabídnout. Říci jenom: "Ahoj jsem Pepa z Horní Dolní, miluju čtení a chci zkusit váš produkt" vám úspěch nepřinese. Snažte se ať koláž vypadá dobře jako celek a ať ukáže váš styl. Každý pes jiná ves není skvělej nápad. 




Jasný, každý bookstagramer by chtěl být rep pro Owlcrate nebo Fairyloot. Jenomže si uvědomte, že toto jsou firmy co mají hodně followers a okolo tisícovky přihlášek. Pokud nemáte silnou základnu followers anebo opravdu zajímavý a kreativní fotky, těžko budete soupeřit s konkurencí lidí co mají Instagram roky. Zaměřte se pro začátek na menší firmy, které nebudou mít tolik přihlášek a vy snadněji dostanete šanci. 


Rep searches jsou skvělá věc jak pro vás tak i pro firmy. Pokud to nevyjde dnes, vyjde to příště. Nebuďte naštvaní nebo smutní. Není v silách firem vybrat každého a věřte, že ne vždy, my firmy, máme šťastnou ruku :D 

Moje vlastní rep search ještě běží a už to je čtvrtá, takže mám na věc pohled z obouch stran :D Najdete mě jako @quackercandle_books 

Mějte krásný týden a dejte mi vědět co vy a rep searches? xxx 







You Might Also Like

4 komentářů

  1. Super článek moc mi pomohl. A do budoucna ještě pomůže. Teď jsem “repem” jedné slečny, která dělá krásné záložky a před tím než jsem se vůbec do její rep searche přihlásila jsem si od ní objednala její záložky a dnes mi přišly a o můj bože. Na to, že vlastní malý obchůdek je vše dokonalé. A jsem nesmírně nadšená, vše bylo jak říkáš. Samozřejmě Owl crate o to nemá cenu se ani snažit, ale myslím, že dělají soutěže o budoucí boxy pomocí fotosoutěží a to mi přijde skvělé. Akorát jediná věc, s kterou zápasím je IG a jeho kvalita fotek. První den po přidání fotky je ve výborné kvalitě, ale po 3 dnech je to hrůza. Máš na to nějaký trik?

    OdpovědětVymazat
  2. Super článok, konečne som sa dozvedela, čo to vlastne je. Zatiaľ som sa do žiadneho nezapojila, ale tak skoro sa asi ani nezapojím, keďže IG som si založila len pred polrokom a mám málo followerov, ale vyzerá to zaujímavo a určite je to super šanca pre firmy aj pre tých, ktorí prispievajú.
    No... možno raz. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Aneb jak zkurvit dalsi fajn socialni sit reklamou a komerci.

    OdpovědětVymazat
  4. Přínosný článek, super! :) Přihlašuji se na rep search jen málokdy, musí se mi opravdu líbit produkty dané firmy. Většinu času jsem sebekritická, takže jdu do toho s tím, že stejně nevyhraji. Ale za zkoušku nic nedám, že? :) Modlila jsem se, abych vyhrála rep u Tebe, ale chápu, že bylo plno lepší instagrammerů a nejsem naštvaná. Jen mě to mrzí. Snad někdy příště :)

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky