Krvavá Mary - Alexander Stainforth

15:15

Anotace:

Teplá letní noc, večírek je v plném proudu, když náhle zhasnou světla. Pětice dívek se rozhodne zkrátit si dlouhou chvíli vyvoláváním ducha Krvavé Mary. Je to jen mámení vybičované fantazie, nebo se v zrcadle skutečně objeví přízrak znetvořené ženy a vtáhne je do temnoty? Od chvíle, kdy se Nancy Williamsová postavila před zrcadlo se svíčkou v ruce zašeptala "Krvavá Mary, mám tvé dítě ..."pokračování ZDE 



Ukázka:

Pohlédla zpět do zrcadla. Stále se pohybovalo, stále šeptalo její jméno. Co se to, zatraceně, děje? Usnula v křesle v Samanthině pokoji a tohle je noční můra? Náhle se v zrcadle objevila znetvořená tvář, tvář Krvavé Mary. Nancy se nemohla pohnout hrůzou, paralyzovala ji. Ať už se za legendou o Mary skrývalo cokoliv, jedno bylo jisté: ta žena nezemřela přirozenou smrtí. 








Jak to vidím já: 

Tahle knížka ležela bez povšimnutí asi rok. Slyšela jsem na ní nadšené ovace, ale jedna věc mě odrazovala. Napsal jí český autor. Jak jsem se už někde zmiňovala, s českými autory mám problém. Především protože je můj okruh zaměřen na detektivky, thrillery a horory.  

Tím nechci říct, že Česko nemá kvalitní autory. Určitě má, bohužel ne v žánru, který zajímá mě. Pokud se mi dostane do rukou detektivka staršího data, kde Veřejná Bezpečnost obdrží telefonát o vraždě a vyšlou na místo činu soudruha poručíka, jdu do mdlob. Zažila jsem v televizi majora Zemana a nedělní chvilku poezie , takže si myslím, že mám vybráno a knihy v podobném duchu opravdu číst nehodlám. 

Alexander Stainforth (vlastním jménem David Kaps) na to šel chytře. Jako téma si vybral klasickou legendu a zasadil ji do malého amerického městečka. Což mi udělalo radost, protože číst o Aničce Novákové, která mává v panelákovém bytě 2+1 svíčkou z Kauflandu, by mě asi nenadchlo. Kniha je napsaná z pohledu hlavní hrdinky Nancy, která vyvolá Krvavou Mary a autor z legendy vytvořil poměrně zajímavý příběh. Co mi však chybělo, byla taková ta dusivá, temná atmosféra, která se vznáší nad vámi, při četbě knih tohoto žánru. Autorovi se podařilo vykouzlit temnotu na začátku, bohužel ji nedokázal udržet po celou dobu příběhu. Styl psaní je trochu kostrbatý a jako by šitý horkou jehlou. Ve stylu: "Honem dostal jsem nápad, musím to rychle napsat než ho zapomenu". Tomu také odpovídá délka knihy. Jednohubka, kterou slupnete v jeden den, mezi obědem a večeří. Nancy je prvoplánová hrdinka. Kde se něco děje, tam je Nancy. Což je asi správně, ale nemá to logiku. Proč pronásledovat vraha do temného lesa, s Krvavou Mary, která vám dýchá za krk? Přitom policie je na místě také. 

Styl psaní a téma mi připomnělo knihy, s kterými začala moje závislost na "knižním strachu". Znáte "Stopy hrůzy"? Paperback, který vycházel měsíčně na novinových stáncích. Uzká kniha se strašidelným příběhem, situovaná většinou v americkém maloměstě, hlavní hrdinové středoškoláci, duchové, vrazi. Knihy od R.L. Stine, byly nej. Bože, jak já je milovala. :D 

Pokud máte rádi strašidelné příběhy tak kniha rozhodně stojí za přečtení. Sice se nedostaví ten wow efekt, ale určitě s ní strávíte jedno příjemné odpoledne. 

Žánr: thriller
Nakladatelství Čas 
Rok vydání 2013
Počet stran: 184 






Mějte krásný den moji milí xxx.

Do dnešní půlnoci probíhá soutěž. Kdo se ještě nezúčastnil, může to  napravit ZDE




You Might Also Like

0 komentářů

Počet zobrazení stránky