Na zabití - Peter Swanson

8:26

Anotace:

Cizím lidem se nikdy nesvěřujte se svými problémy. Úspěšný mladý muž  Ted Severson, který zbohatl na internetových start-upech, při nočním letu z Londýna do Bostonu toto pravidlo poruší. Omluvou mu může být, že vypil příliš mnoho martini, a pak také to, že neznámá Lily, s níž se dá do řeči, se mu zdá až příliš přitažlivá. Z nezávazné konverzace se vyklube důvěrná hra na pravdu pokračování ZDE

Ukázka: 

"Dobře", souhlasila a na chvíli se zamyslela. "Abych pravdu řekla, podle mě vražda není nutně tak špatná, jak se říká. Jednou umřeme všichni. A co na tom záleží, když nějaký ten mizera odejde dřív, než pánbůh zamýšlel? A jak se zdá, tvoje žena taky patří mezi lidi na zabití." 






Jak to vidím já:

Znáte ty knihy s nálepkou světový bestseller? Zlatá, blyštivá samolepka se třpytí na obalu, média nadšeně masírují naše hlavy, jak jsou tyto knihy skvělé, dokonalé a je to něco, co si musíte přečíst. Pro mně zářným příkladem těchto knih je Dívka ve vlaku a Zmizelá. Velká masivní reklama, knihu si koupíte, v lepším případě i přečtete a nechápete. Co je na těch knihách tak skvělýho? U jedné knihy mě iritovala hlavní hrdinka, že jsem nebyla schopná se soustředit na příběh, protože jsem řešila její alkoholismus. U té druhé mi nesednul styl psaní a znechuceně jsem ji odložila. Ale pak se objeví nenápadná, modrá knížka v paperbacku a má všechno to, co jste očekávali od knih se zlatou nálepkou.
Kniha je psaná v krátkých kapitolách z pohledů rozdílných osob. Od prvních řádků vás kniha vtáhne do děje, ponoříte se do příběhu a přestanete být ostražitý. Ale pozor, je to thriller a první twist vás donutí zalapat po dechu a nevěřícně zirat na stránky. Takhle to přece nemůže být. Ale ano, přesně takhle to má být ve skvělém thrilleru. Vezete se na horské dráze a nevíte jak skončíte.
Vražda je něco nepřipustného. Nemůžete jen tak zabít člověka, i když máte milion důvodu. Ten člověk může být ale také vrah. Ne ve fyzickém slova smyslu, ale může v nás zabíjet důvěru, může zabíjet naši víru, může nám zlomit srdce a až s námi skončí, může nás zanechat jako prázdnou, dýchající schránku. Zabil nás vnitřně, ublížil nám a přesto není společností označován jako vrah. 

Při čtení knihy jsem se cítila rozpolceně. Jedna strana věděla, že vražda je neomluvitelná a vrah by měl skončit za mřížemi, ale pak tu byla strana druhá, kdy jsem přesně rozumněla proč se to děje.
Po posledních řádcích v knize jsem jen knihu odložila a kroutila hlavou. Ta jízda totiž neskončí po dočtení knihy, ta jízda má dojezd ve formě milionu otázek a prostoru pro vaši fantazii. Klobouk dolů pane spisovateli. 

Originální název - The kind worth killing
Nakladatelství Paseka - 2015
Počet stran - 320 





Mějte krásný den knihomolové xxx 




You Might Also Like

0 komentářů

Počet zobrazení stránky