Neviditelná knihovna - Genevieve Cogman

16:48



Sbírání knih může být někdy nebezpečné ... Skutečností je, že pravda může být mnohem podivnější než fikce. Irene je profesionální špionka záhadné knihovny, stínové organizace, která sbírá důležitá beletristická díla ze všech časových období. Nyní byla ona a její tajemný asistent Kai vysláni do Londýna. Jejich mise: získání zvláště nebezpečné knihy. pokračování ZDE


"Něco je uvnitř," nahlásila. Kai zapomněl na morální skrupule a naklonil se blíž. "Co je to?" 
"Nějaká kůže." Irene si vyhrnula rukávy a vytáhla to. Bylo to větší, než to vypadalo, tenký jemný materiál s úzkými dlouhými součástmi. Rozklepla to, aby získala dojem o délce a tvaru té věci, pak ztuhla, naprosto vyděšená. Za sebou cítila Kaiův šok a nehybnost. 
Byla to kompletní lidská kůže, celá v jednom kuse, s jediným svislým průřezem od brady k rozkroku.
Byla to kůže Dominica Aubreyho. 





Vidíte tu obálku? Koukněte se na ní. Ano, další kniha, kterou jsem si vybrala kvůli obálce. Ale abych nekecala. Anotace zněla sakra dobře. Knihovníci - špioni, kteří sbírají knihy po celém světě? Ano, ano chci to. Potřebuju to, musím to mít. 


"JSEM IRENE: JSEM KNIHOVNICE: JSEM SLUŽEBNICE KNIHOVNY."


Když jsem knihu začala číst vypadala skvěle. Irene neohrožená špionka - knihovnice je na misi a podaří se jí získat knihu. Lehké to nebylo, zbrocená potem, ale má jí a vrácí se do Knihovny. Sledujte, tady jsem se ještě chytala. Ovšem co přišlo pak mi připomnělo moje léta dospívání a první seznamování s alkoholem. Začátek super, vidíte všechno v zářivých barvách, jste plni optimismu a hltáte stránku za stránkou. A pak se něco stane, stejně jako když to s alkoholem přepísknete. Irene dostala další příkaz z Knihovny a novou misi. Jak stránky ubíhaly já jsem se začala ztrácet. Ne, to nebylo ztrácení, ale přímo topení. Zoufale jsem hledala záchytné body, které prostě nebyly. Paralelní světy, draci, nákaza, tajemný jazyk knihovníků, plechová monstra, upíři, vlkodlaci. Sakra v té knize je naprosto všechno. Valí se to na vás ze všech stran a vy nestíháte. Kdo je sakra fae? A co je chaos? Nákaza? Jak, kde, proč? Každá stránka přináší víc otázek, než odpovědí a zároveň se na vás válí nové příšery, nové postavy a vy zoufale lapáte po dechu. Takové knižní delirium.


POZOR NA ALBERICHE


Jak se mise blížila konci autorce zřejmě docházel dech. Přepálená mise se zklidnila a konec byl přesně takový jako začátek. Čtivý, logický a já se ptala sama sebe proč ta kniha nebyla taková celá? Proč autorka měla pocit, že musí sesbírat všechno možné i nemožné? Ještě víc zmatků nadělal krkolomný překlad a korektura. Nakladatelství Omega už je tímto proslulé a já čekám, kdy to změní. Zatím marně, ale jak se říká:"Naděje umírá poslední". Sama za sebe dávám této knize pouhých 50%


Originální název: The Invisible Library

Žánr: fantasy

Nakladatelství Omega, 2017

Počet stran : 288


Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Omega

Knihu můžete zakoupit i ZDE


Mějte krásný týden a nezapomeňte si zasoutěžit o "Humbook svíčky" ♡




You Might Also Like

7 komentářů

  1. Tuhle knížku mám napsanou na seznamu, ale teď si mě od ní možná malinko odradila. Uvidíme, jestli se k ní nakonec dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Od Omegy skutečně ruce pryč - jen tak je můžeme donutit, aby svůj přístup přehodnotili. Už jen ukázka mi otevřela červenou redaktorskou fixku v kapse, to je prasárna a zhůvěřilost! A kombinace blbý knihy a blbýho překladu... no au. Díky za info, tohle si nechám s gustem ujít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On ten napad je fakt super, jen autorky prekombinovatelnost a Omegy preklad plus korektura to totalne zabilo. Jito znas me :D obalka :D

      Vymazat
    2. Však já ti rozumím - já mám po ně taky strašlivou slabost :-)

      Vymazat
  3. Knihu jsem nečetla, a protože je od Omegy, tak to ani nemám v plánu. Ale doporučuji Malér Eyrová od Jaspera Ffordeho :) Jen možná spíš sáhni po originálu, protože česky vyšly pouze první dva díly.

    OdpovědětVymazat
  4. O knihe som už počula a zaujala ma, anotácia vyzerá pútavo a navyše, tá obálka je naozaj krásna. Škoda, že kniha nie je celá taká ako začiatok a koniec, osobne ju mám na zozname a chcela by som si ju prečítať, tak uvidíme, či sa k nej nakoniec niekedy dostanem :-)

    OdpovědětVymazat

Počet zobrazení stránky